- Podrobnosti
-
Zveřejněno: 20. 7. 2017 21:16
Vážení rodiče,
neustále slýchám námitky, že něco není na webu, třeba rozvrh (tatínkové si ho složitě fotí mobilem) nebo kroužky nebo kdy že budou schůzky rodičů apod. Rád bych Vás všechny ujistil, že například rozvrh byl na webu už v srpnu. Vše důležité tam je vždy k začátku školního roku a pak je to pouze aktualizováno. Jde jen o to, že někteří z rodičů se zřejmě neorientují dobře. O web dbáme a velmi by mě mrzelo, abych o sobě a naší škole slýchal, že něco podstatného na webu chybí. Vše co po nás legislativa požaduje tam je a naopak tam máme spoustu věcí pro Vaši informaci navíc!
Takže zde předkládám instrukci! (vzorově pro rodiče školáků, ale i v MŠ je to podobné!)
Jsme instituce s několika odděleními, máme MŠ, ZŠ, ŠJ i ŠD.
1) Proto když se dostanete na hlavní stránku (http://www.zsborek.cz/), musíte si nejprve vlevo ve žlutém panelu vybrat, které zařízení Vás zajímá, zda mateřská škola nebo základní škola nebo jídelna nebo družina!
2) Jakmile jste odklikli „základní školu“, uvidíte hned před sebou na obrazovce toto:
(Základní škola)
Zde máte možnost si vyjet rozvrh, nabídku kroužků, vidíte i kdy jsou prázdniny.
3) V této fázi ale máte stále vlevo žlutý panel, kde se můžete dostat dále, třeba na plán školních akcí (včetně termínů třídních schůzek), úspěchy našich dětí, školní řád apod.
4) Naopak nahoře v liště máte rychlé odkazy – hlavně na fotogalerii, jídelníček a kontakty na učitele. Ale opět to zase funguje tak, že musíte mít nejprve vlevo na panelu vybranou tu část našeho zařízení, na kterou se chcete podívat.
Věřím, že Vám všem, nejen rodičům prvňáků, má instrukce pomůže v orientaci.
S pozdravem
Mgr. R. Cvach
Ředitel ZŠ a MŠ Borek
- Podrobnosti
-
Zveřejněno: 20. 7. 2017 21:14
Název projektu: Jarní tradice, zvyky a řemesla – projekt přeshraniční spolupráce škol (Borek/Arbesbach)
Grantový program: Podpora práce s dětmi (V RÁMCI GRANTŮ JIHOČESKÉHO KRAJE 2015)
Opatření č. 6: mezinárodní spolupráce
Den realizace: 29.4. 2015
Místo: Arbesbach - Schönbach
Projekt spolupráce obou škol je vždy koncipován v podobě vzdělávacího programu, který se většinou zaměřuje na tradice, zvyky a řemesla regionu. Ve školním roce 2015/2016 jsme vycestovali do Arbesbachu, kde jsme ve spolupráci s družební školou a muzeem v Schönbachu realizovali náš vzdělávací program.
Dopolední část naší návštěvy byl ve znamení tradice stavění Májek. Žáci z ČR i Rakouska byli seznámeni s výrobou a výzdobou Májek v regionu Arbesbach. Přímo před školou se žáci podíleli na vztyčení školní Májky.
Dětem z Borku byly předvedeny typické dětské tance, které se na jaře tancovaly. Součástí této prezentace byla i přehlídka krojů regionu. Významným prvkem byla také folklorní hudba k těmto příležitostem, kterou nám představil dětský orchestr družební školy.
Děti z Borku naopak představily žákům z Arbesbachu zvyk „pálení čarodějnic“, v podobě výtvarných prací a modelů.
Odpolední program byl realizován v muzeu v nedalekém Schönbachu. Zde byli žáci rozděleni do tří skupin a měli tak možnost interaktivní cestou se seznámit s tradicemi a osahat si některá řemesla.
Stanoviště vzdělávacího programu byla realizována takto:
1) Výrobky z proutí (košíkářství)
Žákům zde byly nejprve ukázány výrobky, nejen koše ale i různé ozdobné předměty. Současně jim byla nastíněna historie řemesla a také současné i dřívější využití výrobků.
Hlavním bodem programu byla vlastní výroba jednoduchého košíku na předpřipravený korpus. Každý žák si tak pod vedením paní učitelek i odborného personálu muzea mohl vyzkoušet výrobu košíku, který si pak mohl odnést (např. jako dárek pro maminku ke Dni matek).
2) Výroba mýdel
Zde byli žáci stručně seznámeni s historií výroby mýdel (v různých zemích) a měli také možnost vidět některá zajímavá a netradiční mýdla.
Stěžejním bodem na tomto stanovišti bylo vyzkoušet si výrobu mýdla tradičním způsobem, který byl používán ve zdejším regionu. Děti tak měly možnost si vyzkoušet ozdobit mýdlo plstí a připravit takové mýdlo pro vlastní použití. Pracovaly tak s mýdlovou hmotou a ovčí vlnou, včetně barevné plsti. I tento výrobek si pak mohly odnést.
3) Ostatní řemesla
Na posledním stanovišti měli žáci možnost se seznámit s dalšími tradičními řemesly regionu Arbesbach. Velmi stručně se dověděli něco o výrobě cihel (včetně střešních) z cementu, o výrobě doškových střech a také o práci v kovárně.
Stěžejním zde ale bylo seznámení se s dřevovýrobou. Oblast Arbesbachu je známá množství pil a hamrů. Děti se tak především seznámily se způsoby, jak se v dřívějších dobách vyráběli běžné zemědělské nástroje a další výrobky ze dřeva.
Každý žák si mohl v praxi vyzkoušet výrobu kolíků do hrábí.
Vzdělávací program znamenal velký přínos pro představy a zkušenosti dětí.